04 ΜΑΗ 2006

H επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα (τρομοϋστερία, τρομονόμοι, μαύρες λίστες, λευκά κελιά)

Στο χρονικό διάστημα που έχει διανυθεί από την 11/9/01 μέχρι σήμερα, οι μηχανισμοί καταστολής, ελέγχου και αστυνόμευσης, καθώς και ο ποινικός μηχανισμός έχουν εκ νέου προσανατολιστεί σε μια κατεύθυνση παγκοσμιοποίησης της καταστολής και εδραίωσης του κλίματος τρομοκρατίας, λαμβάνοντας πλέον πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που αποκρυσταλλώνονται στην επιβολή μέτρων, στην ψήφιση νόμων και διεθνών συμβάσεων και στην εγκαθίδρυση μηχανισμών ελέγχου και καταστολής.

Έχοντας πλέον αποδειχθεί ανεπαρκές το πρόσχημα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας, ειδικότερα μετά τις νίκες της ιρακινής αντίστασης και την ανάδειξη των αντιπολεμικών-αντιμπεριαλιστικών κινημάτων, στο επίκεντρο της παγκοσμιοποιημένης, πλέον, καταστολής και της τρομοκρατικής εκστρατείας τίθεται ο πραγματικός εχθρός: οι λαοί και τα κινήματα, οι πλειοψηφίες των κοινωνικά αποκλεισμένων, η εργατική τάξη και η νεολαία που αγωνίζεται και διεκδικεί, η ελεύθερη έκφραση και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα και κατακτήσεις, συμπαρασύροντας και καταρρακώνοντας ό,τι μέχρι σήμερα έχει κατακτηθεί και είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ.

Βασικά επίπεδα εφαρμογής αυτής της επίθεσης αποτελούν:

α) Η προσαρμογή των στρατηγικών και των αναλήψεων, η ενοποίηση κυρίως στο πεδίο της ποινικής δικονομίας αλλά και γενικά των νομοθεσιών στον κοινό αυτό στόχο, έτσι ώστε να εναρμονίζονται, και μάλιστα σε βαθμό ώστε να ταυτίζονται, με τις επιδιώξεις των αμερικάνων ιμπεριαλιστών και των συμμάχων τους στην τρομοκρατική εκστρατεία.

Η παραπάνω προσαρμογή περνάει μέσα από την καταστρατήγηση, την κατάσταση ανενεργών μέχρι και την κατάργηση του συντάγματος, της εθνικής ποινικής νομοθεσίας αλλά ακόμη και ρυθμίσεων, νόμων και κατακτήσεων πέραν των παραπάνω, που αφορούν αυτό που ονομάζεται κοινωνικό κράτος, κράτος πρόνοιας, ατομικά και συλλογικά δικαιώματα και ελευθερίες, έτσι ώστε οι κοινωνικοί τους φορείς, οι εργαζόμενοι, ο λαός και η νεολαία, να αποδυναμώνονται σε κάθε επίπεδο.

β) Η κατασκευή της έννοιας της επικινδυνότητας λαών, θεσμών και κινημάτων, συλλογικοτήτων και ατόμων και κυρίως η φρονηματική δίωξη, η δίωξη, δηλαδή, με βάση τις απόψεις και την ιδεολογία, η κατασκευή της έννοιας του υπόπτου ως κεντρικού, πλέον, στόχου της ποινικής καταστολής και η υιοθέτηση ανακριτικών μεθόδων που εξυπηρετούν τα παραπάνω συγκροτούν το νέο μοντέλο.

γ) Η εγκαθίδρυση και ανάπτυξη πάσης φύσεως μηχανισμών αστυνόμευσης, ελέγχου, επιτήρησης, παρακολούθησης και καταστολής καθώς και των ανάλογων υποδομών.

Επιγραμματικά έχουμε:

- την ψήφιση του λεγόμενου αντιτρομοκρατικού νόμου,

- το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και

- τις συμφωνίες περί έκδοσης μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ.

Οι σκόπιμα ασαφείς έννοιες του όρου «τρομοκρατία» και οι αφηρημένες νομικές κατασκευές περί του προστατευτέου έννομου αγαθού εισάγονται ακριβώς για να ενταχθούν αργότερα σε αυτές οι οποιεσδήποτε εκφράσεις μαζικής δυσαρέσκειας, εργατικές και νεολαιίστικες διαδηλώσεις, αντιπολεμικά συλλαλητήρια κ.ά., ειδικότερα μάλιστα ερχόμενες αντιμέτωπες με την κρατική τρομοκρατία και καταστολή.

Πολύ εύκολα, λ.χ., μπορεί να αναχθούν σε «δράση που έχει ως αποτέλεσμα (το οποίο εκ των υστέρων θα αναχθεί σε σκοπό) να εξαναγκάσει έναν διεθνή οργανισμό ή τις δημόσιες αρχές να εκτελέσουν οποιαδήποτε πράξη ή να απόσχουν από την εκτέλεσή της» ή « που θα προκαλέσουν μαζικές καταστροφές σε κυβερνητικές ή δημόσιες εγκαταστάσεις, σε συγκοινωνιακά συστήματακαι σε δημόσιους χώρους….«(από την απόφαση-πλαίσιο του Συμβουλίου της ΕΕ για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, 13/6/02).

Επειδή η καταπίεση γεννά αντίσταση, τις πρόσφατες διαδηλώσεις στη Γαλλία και την αντίδραση στην κρατική καταστολή που ακολούθησε, η τρομοκρατική νομοθεσία θα μπορούσε να τις χαρακτηρίσει τρομοκρατικές πράξεις, αφού μάλιστα υποχρέωσαν τις γαλλικές αρχές σε πράξη, στην απόσυρση δηλαδή του νομοσχεδίου.

Το αντίθετο, βέβαια, δεν είναι δυνατό, να θεωρηθεί, π.χ., τρομοκρατική πράξη ή απλά τρομοκρατική νομοθεσία, η πρόσφατη προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης και των Αμερικανών, με την προσχηματική διαδικασία της απλής κύρωσης ενός τυπικού μνημονίου να ψηφιστεί διεθνής σύμβαση με την οποία θα παρέχονται υπερεξουσίες στο ΝΑΤΟ, ώστε να χρησιμοποιεί ελληνικό έδαφος ή εγκαταστάσεις, ακόμη και ιδιωτικές περιουσίες ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ και χωρίς άδεια και χωρίς δικαίωμα της, κατά τα άλλα ανεξάρτητης, χώρας να διακόψει την ισχύ της συμφωνίας.

Ούτε βεβαίως θα μπορούν να αναχθούν στην περίπτωση ζ” του άρθρου 1 της παραπάνω απόφασης-πλαίσιο «η απελευθέρωση επικίνδυνων ουσιών με αποτέλεσμα την έκθεση ανθρώπων σε κίνδυνο« η κατάπνιξη όλων πλέον των διαδηλώσεων στα χημικά που εκλύονται απ” τους φορείς της κρατικής τρομοκρατίας ή, ακόμη περισσότερο, να θεωρηθεί έγκλημα κατά του περιβάλλοντος η έκθεση των πληθυσμών στον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου από τη χρήση του απεμπλουτισμένου ουρανίου στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας.

Εδώ δεν πρόκειται για προστατευτέα έννομα αγαθά…

Με την κύρωση του Ευρωπαϊκού Εντάλματος Σύλληψης και τις συμφωνίες έκδοσης ΕΕ – ΗΠΑ, Ελλάδας – ΗΠΑ επιχειρείται η ενοποίηση ουσιαστικού και δικονομικού ποινικού δικαίου προκειμένου να αποικοδομηθεί κάθε δημοκρατική κατάκτηση και να περιοριστούν στο χαμηλότερο βαθμό τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Κυριότερες ρυθμίσεις που εισάγονται είναι:

- επιτρέπεται η έκδοση πολίτη από μια χώρα σε μια άλλη χωρίς να τίθεται ως προαπαιτούμενο η προηγούμενη άσκηση ποινικής δίωξης αλλά προκειμένου να ασκηθεί αυτή,

- η έκδοση ακόμη και για μικρά αδικήματα, πλημμελήματα για τα οποία απειλείται ανώτατο όριο ποινής 12 μήνες (άρα ενδεχομένως κατώτερο όριο 10 ημερών),

- η διακλάδωση και διασύνδεση των διαδικασιών του ευρωπαϊκού εντάλματος με το σύστημα ΣΕΝΓΚΕΝ,

- δεν απαγορεύεται η έκδοση Ελλήνων πολιτών, παρά το ότι υπάρχει αντίθετη πρόβλεψη στο σύνταγμα (άρθρο 5) και συνεπώς μπορεί να χωρήσει έκδοση χωρίς να έχει ασκηθεί δίωξη και χωρίς να είναι σαφές το αδίκημα και αν αυτό είναι αδίκημα στη χώρα μας ή όχι,

- η προσωρινή μεταγωγή του εκζητουμένου μέχρι τη λήψη απόφασης για εκτέλεση του εντάλματος, που σημαίνει προσωρινή έκδοση και περαιτέρω προσωρινή κράτηση στη χώρα που τον ζητά, χωρίς μάλιστα να θεσπίζεται ανώτατο όριο αυτής της προσωρινότητας, η οποία μπορεί να υπερβαίνει τα συνταγματικά όρια του 18μηνου που ισχύουν στη χώρα μας….

Θα έπαιρνε πολύ χρόνο η αναφορά στο σύνολο των ρυθμίσεων. Αξίζει να αναφερθεί ότι κατ” εικόνα και ομοίωση των ανάλογων τρομοκρατικών νομοθετημάτων, του αμερικανικού USA PARTIOT ACT (1016 άρθρα !!!) και του βρετανικού TERRORISM ACT, συνοδεύονται από απαρίθμηση κατηγοριών αδικημάτων τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να είναι πολιτικά ή να διεξάγονται από άτομα και κινήματα.

Οι λίστες τρομοκρατικών οργανώσεων και ατόμων που συνοδεύουν τα νομοθετήματα δεν είναι περιοριστικές, είναι ανοιχτές. Το ίδιο και των πράξεων…

- Το τεράστιο κίνημα συμπαράστασης ενάντια στην έκδοση του πολιτικού κρατούμενου Πόλε τη μεταπολιτευτική περίοδο, που απέτρεψε την έκδοσή του, η επιτροπή αλληλεγγύης, η οικονομική καμπάνια θα θεωρούνταν σήμερα υποστήριξη του τρομοκράτη.

- Η παροχή βοήθειας στο πλαίσιο της αλληλεγγύης προς τους Τούρκους και Κούρδους πολιτικούς πρόσφυγες, μέλη επαναστατικών οργανώσεων που το στρατιωτικό καθεστώς θεωρεί παράνομες και τρομοκρατικές, που δραπετεύουν από τα λευκά κελιά και ζητούν πολιτικό άσυλο ή καταζητούνται για την επαναστατική τους πολιτική δράση, θα μπορούσε να στοιχειοθετεί την «παροχή βοήθειας για παράνομη είσοδο και διαμονή στη χώρα«. Σημειωτέον ότι και οι δύο χώρες έχουν υπογράψει διμερή σύμβαση για συνεργασία στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και της λαθρομετανάστευσης, όπου η τρομοκρατία αναφέρεται σαν να είναι έννοια γνωστή και με κοινά αποδεκτό περιεχόμενο από τις δύο χώρες.

- Η υποστήριξη του αγώνα του λαού του Νεπάλ ή των Παλαιστίνιων θα μπορούσε να αποδοθεί σαν υποστήριξη τρομοκρατικής οργάνωσης, μιας και η PLO ή το ΚΚΝεπάλ (Μαοϊκό) έχουν κριθεί τρομοκρατικές, πόσο μάλλον όταν η επιθετικότητα του ιμπεριαλισμού -και υπό τις παρούσες συνθήκες- δε θα πάψει να δημιουργεί Παλαιστίνιους, που το μόνο που έχουν είναι το σώμα τους και το ανατινάζουν.

- Το βάσκικο κόμμα HERIA BATASUNA έχει ήδη κριθεί παράνομο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, επειδή αρνήθηκε να αποκηρύξει την ΕΤΑ.

- Και ακόμα, οι κινηματικές δραστηριότητες των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, περιοχής μάλιστα που κατοικείται ιδιαίτερα από μετανάστες, ενάντια στην υποβάθμιση της περιοχής τους σε χωματερή και σκουπιδότοπο, ερχόμενες κάθε φορά αντιμέτωπες με τους μηχανισμούς καταστολής, σε ένα σενάριο που λίγο απέχει από την πραγματικότητα μπορούν να έρθουν αντιμέτωπες με σειρά διατάξεων και να στηθούν για την ανακοπή τους κατηγορητήρια και δίκες όπου εκεί όλα χωρούν.

- Στη μικρή πόλη της Αμαλιάδας, οι αστυνομικοί του αρμοδίου ΑΤ απαίτησαν από τους μαθητές του ΤΕΕ να σταματήσει η κατάληψη γιατί δεν υπήρχε επίσημη απόφαση! Στη συνέχεια κλήθηκαν από τον εισαγγελέα να παρουσιαστούν ενώπιόν του.

- Στην ίδια κατηγορία θα μπορούσε να ενταχθεί, για ιστορικούς, πλέον, λόγους, και ο Κολοκοτρώνης για τη ρήση του «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκηνυμένους…«.

Κάθε κινηματική δραστηριότητα, τώρα ή στο μέλλον, λιγότερο ή περισσότερο καλυμμένα, είναι στο στόχαστρο. Η φρονηματική δίωξη είναι στο επίκεντρο του διεθνοποιημένου ποινικού δικαίου. Το σύστημα δε νομοθετεί απλώς, οργανώνεται ώστε να αντιμετωπίσει το αντίπαλο δέος… Ποινικοποιείται η έννοια της συμπαράστασης, του κινήματος και των συλλογικοτήτων που δημιουργούνται σ” αυτή τη βάση, οι πολιτικές σχέσεις, καθιερώνεται η αρχή της συλλογικής ευθύνης (κυρωτικές συνέπειες σε νομικά πρόσωπα), όπου κινδυνεύει η κατοχυρωμένη σωματειακή και συνδικαλιστική δραστηριότητα, η λειτουργία πολιτικών κομμάτων και άλλων συλλογικοτήτων.

Παράλληλα, ειδικά σώματα κατασταλτικών μηχανισμών ιδρύονται (Europol, Ευρωστρατός), που έχουν εξουσία παρεμβάσεων αρκούμενοι σε υποψίες. Έκτακτα στρατοδικεία λειτουργούν (Gouadanamo) όπου ο χρόνος προσωρινής κράτησης έχει φτάσει τα 5 χρόνια και η εκτέλεση κρατουμένων χωρίς να περνούν από δίκη και χωρίς να τους γνωστοποιούνται καν οι κατηγορίες θεωρείται δικαίωμα των Αμερικανών τρομοκρατών… Οι διατάξεις ενάντια στα βασανιστήρια είναι σε αχρησία. Η κακοποίηση κρατουμένων, ιδίως μεταναστών, τα λεγόμενα «ελαφρά βασανιστήρια», οι απαγωγές των Πακιστανών, οι εικόνες φρίκης από τα ιρακινά στρατόπεδα κράτησης αποτελούν ανακριτικές μεθόδους που υιοθετούνται από κράτη που αναφέρονται, τι ειρωνεία, σε κοινωνίες πολυπολιτισμικές!

Η διωκτική δραστηριότητα έχει, πλέον, επεκταθεί και έχει στόχο τον «ύποπτο» με τη γενική έννοια του όρου και όχι τον ύποπτο για κάποια, έστω, εξατομικευμένη πράξη, ο οποίος στερείται κάθε ατομικού δημοκρατικού δικαιώματος. Το βάρος της νέας κατασταλτικής πολιτικής μεταφέρεται από τη δίκη (που τιμωρεί τον αποδεδειγμένα ένοχο) στην αστυνόμευση (που θέτει στο στόχαστρο τον οποιονδήποτε). Παράλληλα, η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί ένα ακόμη οπλοστάσιο στην υπηρεσία της αντιτρομοκρατικής σταυροφορίας.

Δεδομένη είναι η διεθνής τάση κατοχύρωσης της δράσης πληροφοριοδοτών, προβοκατόρων και μυστικών πρακτόρων. Θεσμοθετημένη και εφαρμοσμένη στις πρόσφατες δίκες 17 Ν και ΕΛΑ η προστασία και ανωνυμία των μαρτύρων κατηγορίας και η ανταλλαγή με τους μεταμελημένους. Νόμιμη η παρακολούθηση και καταγραφή δραστηριοτήτων με συσκευές ήχου και εικόνας ή άλλα ειδικά μέσα (π.χ. εξ αποστάσεως θερμομέτρηση), καθώς και η άρση του απορρήτου των ανταποκρίσεων και των τηλεπικοινωνιών και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίας, όπως προβλέπονται από το πρόσφατο π.δ 3/2005. Ιριδοσκόπηση και βιομετρικά στοιχεία είναι μέθοδοι σε εφαρμογή. Η απόσπαση ομολογίας από ανακρινόμενο με μηδενική επαφή με το περιβάλλον, η παρέλαση ανακριτών και οι επισκέψεις εισαγγελέων στον φερόμενο ως δράστη της ληστείας της Εθνικής Τράπεζας Γ. Δημητράκη στη ΜΕΘ του γενικού Κρατικού αποτελούν άτυπη προανάκριση και ταυτόχρονα μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για καταδίκες χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Αρκεί να αλιεύονται… στοιχεία. Οι ύποπτοι είναι η δεξαμενή μέσα από την οποία αντλούνται οι εχθροί του συστήματος. Οι κάμερες που στήθηκαν, με τη σύμφωνη γνώμη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων, για τη διαχείριση της κυκλοφορίας παρακολουθούν τις διαδηλώσεις και τις συγκεντρώσεις εργαζομένων (π.χ. ΣΕΞ ΦΟΡΜ) και επεκτείνονται σε εργασιακούς χώρους. Με την 874/04 απόφαση του ΑΠ κρίθηκε νόμιμη και επιτρεπτή η χρήση αποδεικτικού υλικού από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης τοποθετημένο από εργοδότη σε χώρο εργασίας.

Πρέπει οι πολίτες να μάθουν να αποδέχονται την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. Να αποδέχονται να τίθενται υπό επιτήρηση. Να έχουν ελάχιστα δικαιώματα και ταυτόχρονα να θεωρούνται αναλώσιμοι, να είναι πολλαπλώς καταγεγραμμένοι και διάφανοι ενώπιον του κράτους, που μεθοδεύει την παγίδευσή τους, ενώ συγκαλύπτονται οι ένοχοι των υποκλοπών, αν και είναι γνωστοί, οι απαγωγείς και οι μέθοδοι ανάκρισης των Πακιστανών, αν και είναι και αυτοί γνωστοί. Γενικότερα σε κοινωνικό επίπεδο, συνεπικουρούντων και των ΜΜΕ, μεγιστοποιείται και αναδεικνύεται η ήσσονος σημασίας εγκληματικότητα και καλύπτονται οι δράστες των μεγάλων εγκλημάτων που δεν είναι άλλοι από τους φορείς του συστήματος.

Υπάρχει ένα παλιό σύνθημα που κατέκλυε τους δρόμους στις διαδηλώσεις της μεταπολιτευτικής περιόδου, όταν η προσπάθεια της ελληνικής αστικής τάξης να νομοθετήσει για να ανακόψει την άνοδο του λαϊκού κινήματος ήταν στην αρχή της: «Οι νόμοι καταργούνται στο πεζοδρόμιο«. Περιέκλειε τη δυναμική των αγώνων, την πίστη ότι το μέλλον ανήκει σ” αυτούς που παλεύουν για έναν άλλο κόσμο, στην επανάσταση και στην ανατροπή, στο δίκαιο των καταπιεσμένων. Ας του ξαναδώσουμε, λοιπόν, περιεχόμενο.

Αναζήτηση
Social Media

Βουλευτικές Εκλογές 2023
Αντίσταση - Οργάνωση

 
Κατηγορίες
Βιβλιοπωλείο-Καφέ

Γραβιάς 10-12 - Εξάρχεια
Τηλ. 210-3303348
E-mail: ett.books@yahoo.com
Site: ektostonteixon.gr