Νέο Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Η ταξικότητα στην εκπαίδευση εντείνεται!

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, η κυβέρνηση στρώνει το έδαφος για να κάνει την εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική με τα βάρβαρα μέτρα που εδώ και καιρό στοχεύει να εφαρμόσει. Ενώ η υγεία του λαού κινδυνεύει, και το μόνο που του “υπόσχεται” είναι καταστολή και τρομοκρατία, η κυβέρνηση απεργάζεται τη βίαιη εισαγωγή νέων ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Στόχος της είναι να στερηθούν τα παιδιά του φτωχού λαού και της εργατικής τάξης το δικαίωμά τους στις σπουδές, να στελεχώσουν από μικρή κιόλας ηλικία τις μαύρες στρατιές φθηνών εργαζομένων προς σκληρή εκμετάλλευση.

Σε αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, που μπαίνει σε διαβούλευση με στόχο να ψηφιστεί ως τα Χριστούγεννα. Το υπουργείο σχεδιάζει την εισαγωγή του επιπέδου “του τεχνίτη” ως ξεχωριστή βαθμίδα στη μεταγυμνασιακή εκπαίδευση, η οποία θα πραγματοποιείται σε σχολές διετούς φοίτησης έπειτα από το Γυμνάσιο. Οι δηλώσεις του γενικού γραμματέα Διά Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας, Γιώργου Βούτσινου, ότι υπάρχουν ειδικότητες που βρίσκονται σε έλλειψη στην αγορά εργασίας, όπως καραβομαραγκοί, μαρμαράδες και εκείνες που ζητά η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη” ήταν αρκετά αποκαλυπτικές για το πού προορίζουν το δυναμικό των μαθητών που θα εισέρχεται σε αυτή τη βαθμίδα.

Εκεί στοχεύει και η εισαγωγή ταξικών φραγμών ακόμα και στις πιο μικρές τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να αποκλείονται από το Γυμνάσιο κιόλας μαθητές από φτωχά λαϊκά στρώματα που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αυτό τον εξοντωτικό αγώνα δρόμου. Η εκπαίδευση των ανισοτήτων ενισχύεται, η ταξικότητα στην εκπαίδευση εντείνεται. Αυτοί οι μαθητές θα στερούνται από νωρίς το δικαίωμα στις σπουδές, θα γίνονται οι αναλώσιμοι, φθηνοί εργαζόμενοι που θα εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας. Θα ρίχνονται από νωρίς στην εκμετάλλευση και στην πιο μαύρη εργασία σε αυτόν τον σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα που έχουν χτίσει για τη νεολαία. Την ίδια κατεύθυνση εξυπηρετεί και η μαθητεία στα ΕΠΑΛ., που φαίνεται να ενισχύεται με το νέο νομοσχέδιο. Εδραιώνεται περισσότερο η παιδική, μαύρη και απλήρωτη εργασία.

Οι μαθητές ήδη καλούνται να συμμετέχουν σε τηλεκπαίδευση, που καθημερινά αποδεικνύεται το πόσο βαθιά ταξική είναι. Η τηλεκπαίδευση είναι η εκπαίδευση των ανισοτήτων, διότι αποκλείει αυτόματα μαθητές που όχι μόνο τα μέσα να την παρακολουθήσουν δεν έχουν, αλλά και βρίσκονται σε σπίτια με γονείς χωρίς δουλειά μέσα σε συνθήκες καραντίνας, χωρίς θέρμανση σε πολλές περιπτώσεις, σε καταστάσεις φτώχειας. Οι μαθητές πρέπει να είναι μπροστά στον υπολογιστή πολλές ώρες, υποχρεωτικά, με τον κίνδυνο απουσίας, με την ύλη να προχωρά κανονικά και να εξετάζονται καθημερινά στα μαθήματα.

Αυτοί οι όροι που έχουν επιβληθεί είναι όροι εξόντωσης και επιβαρύνονται ακόμα περισσότερο με τα νέα μέτρα που σκοπεύει το υπουργείο να εφαρμόσει στην εκπαίδευση. Οι μαθητές σε αυτές τις συνθήκες θα κληθούν να αξιολογηθούν στις επιδόσεις τους στο πρώτο τετράμηνο και να δώσουν εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων, δηλαδή εξετάσεις προαγωγικές με δυσκολία Πανελλαδικών Εξετάσεων!

Οι μαθητές σε αυτή την κατάσταση δεν έχουν άλλη επιλογή από το να χτίσουν τις αντιστάσεις τους απέναντι σε αυτά τα βάρβαρα μέτρα. Οι αγώνες των μαθητών το προηγούμενο διάστημα έδειξαν πως φοβίζουν την κυβέρνηση, η οποία επιστράτευσε οποιοδήποτε μέσο τρομοκρατίας να τους ανακόψει. Ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες οι μαθητές πρέπει να βρουν τρόπους να οργανώσουν την αντίστασή τους απέναντι σε όλα αυτά τα μέτρα εξόντωσης που τους ετοιμάζουν. Στον αγώνα τους είναι αναγκαία η συμπόρευση εκπαιδευτικών και γονιών.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 
Παντού Πολυτεχνείο - Αγώνες πουθενά
Όταν η τέχνη ψιθυρίζει το σκοπό που της μάθανε