Σε ένα περιβάλλον πλήρους τρομοκράτησης και συκοφάντησης των εκπαιδευτικών, με τη δημοσίευση του ΦΕΚ στις 5 Νοέμβρη για την αξιολόγηση και του αναβαθμισμένου νέου πληροφοριακού συστήματος (my school), προσπαθούμε να λειτουργήσουμε τα σχολεία κόντρα στη διάλυσή τους που η κυβέρνηση προωθεί με γρήγορους ρυθμούς.
Κυβέρνηση και τρόικα, πατώντας στις πρόσφατες ήττες μας και συνεπικουρούμενη από τις υποταγμένες συνδικαλιστικές μας ηγεσίες, θεωρούν ότι είναι η ώρα να ξεμπερδεύουν με ό,τι συγκροτεί το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία. Έτσι, κοντά στους φόρους, τα χαράτσια, τις απολύσεις, τη διάλυση της υγείας, των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων μας, με το νέο σύστημα my school, θα προσπαθήσουν να ελέγξουν κάθε λεπτό που κυλάει μέσα στις παγωμένες αίθουσες των σχολείων, με στόχο να μας τρομοκρατήσουν και να εφαρμόσουν με αυτόματο τρόπο την πολιτική των συγχωνεύσεων και των απολύσεων.
Ο χορός των απολύσεων ξεκίνησε από τη δευτεροβάθμια, προχώρησε στα πανεπιστήμια και έρχεται η ώρα της πρωτοβάθμιας. Η κυβέρνηση κατάργησε τις μεταθέσεις και αποσπάσεις, ο δε Μητσοτάκης ξεκαθάρισε πως όλο το σύστημα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων θα αντικατασταθεί από τους νόμους για την κινητικότητα. Η τρόικα ζητά αίμα και οι εδώ υποτακτικοί είναι διατεθειμένοι να το δώσουν. Μεγάλη μάζα διορισμένων εκπαιδευτικών θα βρεθεί χωρίς δουλειά. Θέλουν λιγότερους και πλήρως υποταγμένους εκπαιδευτικούς που θα εφαρμόζουν χωρίς αντιρρήσεις τους ταξικούς φραγμούς και την εμπέδωση του σχολείου της αμάθειας και της υποταγής. (Όπως πραγματικά πρέπει να είναι οι νέοι δούλοι του αιώνα μας, προς δόξαν της κερδοφορίας του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.)
Το νέο πληροφοριακό σύστημα (my school) είναι ένας μηχανισμός επιτήρησης και τιμωρίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για να προχωρήσει απρόσκοπτα όλη η παραπάνω διαδικασία. Ωχριά ο Όργουελ και το «1984» μπροστά στο επικείμενο εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης, με ασφυκτικό τρόπο, υπό καθεστώς φόβου και επιβολής. Δεν τους αρκούν τα στοιχεία του survey αλλά θέλουν, πέρα από το παρουσιολόγιο, όλα τα ευαίσθητα και προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών (ΑΜΚΑ, απουσίες, επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις, άδειες των εκπ/κών, καταγραφή των απεργιών και στάσεων εργασίας κ.λ.π.). Πέρα από κάθε αμφιβολία και εκτός της τρομοκράτησης και συμμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το νέο σύστημα πληροφόρησης συνδέεται άμεσα με διαδικασίες αξιολόγησης ακόμη και μέσω της επίδοσης των μαθητών και της μαθητικής διαρροής. Έχοντας όλα πλέον τα στοιχεία, το υπουργείο μπορεί, χωρίς χρονοτριβή, να προχωρά στις απολύσεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις σχολείων, συμπτύξεις τμημάτων, κατάργηση ολοήμερων…
Το ζήτημα που άμεσα και επιτακτικά τίθεται εκ των πραγμάτων είναι τι ΚΑΝΟΥΜΕ!
Τι κάνουμε ως διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι και κυρίως ως εκπαιδευτικοί. Πρέπει να σπάσει η αδράνεια και συλλογικά να συγκροτήσουμε κίνημα ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ απέναντι στο οργουελικό κατασκεύασμα που στοχεύει στην καρδιά της ζωής μας και της εκπαίδευσης. Ενάντια σε κάθε «αξιολόγηση»-χειραγώγηση, για ανατροπή των απολύσεων και υπεράσπισης της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους. Ενάντια στους ταξικούς φραγμούς, για Δωρεάν Δημόσια Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Όλοι οι σύλλογοι να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο έκτρωμα και συντεταγμένα ο κλάδος να αντισταθεί και να αποτρέψει την εφαρμογή και του my school αλλά και της άρρηκτα συνδεδεμένης με αυτό «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ».
Νίκος Φιλίππου, δάσκαλος