Οι τουλάχιστον 1 νεκρός και 8 τραυματίες από την κατάρρευση της γέφυρας «Κ603» στην Περιμετρική Πάτρας είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής αδιαφορίας των κρατικών αρχών και του ξένου και ντόπιου κεφαλαίου για τη ζωή του λαού. Η προσπάθεια όλων τους, με τη βοήθεια των αστικών ΜΜΕ, να χρεώσουν την ευθύνη στα ίδια τα θύματα, αποτελεί προκλητική επιχείρηση συγκάλυψης των πραγματικών υπεύθυνων, χρησιμοποιώντας τη γνωστή ρατσιστική, βαθιά αντιδραστική ιδεολογία και προπαγάνδα του συστήματος. Η δε κοινή αγωνία ανάδοχου και κύριου του έργου κατεδάφισης να δηλώσουν ότι «οι εργασίες είχαν διακοπεί» αντιφάσκει με το γεγονός ότι ανάμεσα στους τραυματισμένους βρίσκεται και εργαζόμενος-χειριστής μηχανήματος, ο οποίος μάλιστα συνελήφθη προκειμένου οι κρατικές υπηρεσίες να «δείξουν έργο».
Η πραγματικότητα είναι πως οι άνθρωποι που καταπλακώθηκαν κατά τη διάρκεια εργασιών κατεδάφισης μέρους της γέφυρας την Κυριακή 23/7 πλήρωσαν μια 20ετία πολιτικών επιλογών, ανταγωνισμών, κακοδιαχείρισης, κακοτεχνίας και λοβιτούρας. Η γέφυρα ήταν μέρος του έργου του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, το οποίο προκηρύχτηκε το 2001, δόθηκε σε κοινοπραξία ευρωπαϊκών και ελληνικών τεχνικών εταιριών το 2007 που ξεκίνησε να εκμεταλλεύεται το δρόμο το 2008, διακόπηκε το 2010-2011 (με εντολή της τρόικα), ξανα-ξεκίνησε το 2013, αλλά το 2014 αποκόπηκε το κομμάτι μετά την Πάτρα (που έσπασε το 2015 σε 8 εργολαβίες), ενώ το κομμάτι μέχρι την Πάτρα ολοκληρώθηκε το 2017. Ήδη από τότε, ήταν γνωστά τα προβλήματα στατικότητας της γέφυρας, η οποία αποφασίστηκε να κατεδαφιστεί και να επιδιορθωθεί.
Είναι καθαρό ότι σε όλη αυτή τη διαδρομή, το ξένο και ντόπιο κεφάλαιο με βάση τις πολιτικές αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης θησαυρίζει στις πλάτες του λαού. Αυτός είναι που πληρώνει μόνιμα τόσο για τη λειτουργία του δρόμου, πασίγνωστου για τα αμέτρητα θανατηφόρα τροχαία, όσο και για την κατασκευή και ανακατασκευή του. Το γεγονός ότι είναι άγνωστο ποια εταιρία παρέδωσε τελικά αυτή τη γέφυρα, καθώς ο αρχικός ανάδοχος εξαφανίστηκε στη διαδικασία συγκεντροποίησης του κεφαλαίου στον κατασκευαστικό κλάδο τη δεκαετία του 2000, είναι ενδεικτικό του τρόπου που η εξαρτημένη ντόπια άρχουσα τάξη και το πολιτικό της προσωπικό διαχειρίζονται τον κόπο του λαού. Κι έχουν το θράσος να «ζητούν και τα ρέστα» αυτοί που αντιμετωπίζουν τα λεγόμενα (από τους ίδιους) «εμβληματικά έργα» ως πεδίο ασύστολης κερδοσκοπίας, αυτοί που μιλάνε για «συγχρηματοδοτήσεις» και «οράματα» ενώ η χώρα πάσχει από κάθε είδους υποδομή για τη ζωή και την προστασία του λαού.
Η κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα είναι έγκλημα σε βάρος του λαού και των εργαζόμενων. Υπεύθυνο το σύστημα της εκμετάλλευσης και της εξάρτησης και η αντιλαϊκή πολιτική του.
- Πλήρης αποζημίωση στα θύματα και τις οικογένειές τους
- Μαζικός αγώνας ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική
24/7/2023
Το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ(μ-λ)