Ενώ οι μαθητές που έδωσαν φέτος Πανελλήνιες είναι εν αναμονή των βάσεων, τα αποτελέσματα των βαθμών που έχουν ανακοινωθεί ήδη ξεδιπλώνουν το σφαγείο των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων. Η δυσκολία των θεμάτων, η υπέρογκη ύλη και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια, έχουν μετατρέψει την επιτυχία στις Πανελλήνιες σε άπιαστο όνειρο.
Με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ήταν 88.637 και διαγωνίστηκαν για τις 68.788 θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια, που έχει ανακοινώσει φέτος το Υπουργείο. Κάθε χρόνο ο αριθμός των εισακτέων πετσοκόβεται όλο και περισσότερο. Από αυτούς, δεκάδες χιλιάδες θα περάσουν και από την κρησάρα της ΕΒΕ και θα βρεθούν εκτός σχολών. Χιλιάδες υποψήφιοι κάθε χρόνο μπαίνουν να κάνουν το μηχανογραφικό τους και βλέπουν ότι παρά τα μόριά τους, το σύστημα λόγω της ΕΒΕ τους αποκλείει από μια σειρά από σχολές ή και συνολικά από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα Πανεπιστήμια μαζί με το Υπουργείο διαμορφώνουν κάθε χρόνο τα ποσοστά της ΕΒΕ, δηλαδή τον πιο αιχμηρό κόφτη για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Αυξάνονται, επίσης, οι περιπτώσεις υποψηφίων από φτωχά λαϊκά στρώματα που αποκλείονται λόγω της ΕΒΕ από Πανεπιστήμια της περιοχής όπου διαμένουν, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε Πανεπιστήμιο άλλης πόλης πέρα από τον τόπο διαμονής τους. Ως αποτέλεσμα, αποκλείονται συνολικά από τις σπουδές.
Όσοι πέρασαν από τις συμπληγάδες της δαιδαλώδους και χαοτικής εξεταστέας ύλης, είχαν να αντιμετωπίσουν την κάθε χρόνο αυξανόμενη δυσκολία των θεμάτων. Και φέτος σε πολλά εξεταζόμενα μαθήματα έπεσαν θέματα υπερπαραγωγές, θέματα τρομοκρατίας απέναντι στους υποψήφιους ώστε να τα παρατήσουν. Ακόμα και τα επίσημα στατιστικά του Υπουργείου για τις Πανελλήνιες αποκαλύπτουν το εύρος της σφαγής, όπου σε πολλά μαθήματα έχουν γράψει κάτω από τη βάση τουλάχιστον το 50% των υποψηφίων! Συγκεκριμένα, το 59,12% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, με το 34,52% να συγκεντρώνεται στις βαθμολογίες 0 έως 5! Όμοια και στα μαθήματα της Ιστορίας, Φυσικής, Αρχαίων Ελληνικών, οι μαθητές που έγραψαν κάτω από τη βάση αγγίζουν το 50%!
Σημαντική καταγράφεται και φέτος η αποχή από τις Πανελλήνιες. Στα ΓΕΛ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία καταγράφεται 7,5% αποχή από τις Πανελλαδικές, ενώ στα ΕΠΑΛ η αποχή φτάνει το 40%! Εξάλλου, στους μαθητές των ΕΠΑΛ ο δρόμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει κοπεί, αφού από τον συνολικό αριθμό των εισακτέων μόνο ένα ποσοστό 5-10% προορίζεται για μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα ποσοστά αποχής από τις Πανελλαδικές σίγουρα διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή, όπου σε εργατολαϊκές και φτωχές περιοχές το φαινόμενο αποχής από τις Πανελλαδικές εξετάσεις αυξάνεται. Η αποχή από τις Πανελλήνιες κάθε χρόνο γιγαντώνεται, καθώς με την εφαρμογή των πιο βάρβαρων ταξικών φραγμών σε όλο το Λύκειο ολοένα και περισσότεροι μαθητές εξωθούνται στην απογοήτευση, στην παραίτηση και στον αποκλεισμό.
Οι ταξικοί φραγμοί της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ, που έχουν επιβληθεί τα τελευταία χρόνια, αποκλείουν πολλούς μαθητές σε κάθε στάδιο της εκπαίδευσης. Άμεσα θύματα των αποκλεισμών είναι τα παιδιά που βλέπουν τις οικογένειές τους να φτωχοποιούνται και με δυσκολία να τα βγάζουν πέρα, που οι γονείς τους δεν αντέχουν να δίνουν υπέρογκα ποσά σε φροντιστήρια, μπας και βγουν αλώβητοι από τη σφαγή των πανελλαδικών. Τις περισσότερες φορές αυτά τα παιδιά οδηγούνται στην παιδική εργασία, στην απλήρωτη μαθητεία ή τις πρακτικές, εξωθούνται στη μεταλυκειακή σούπα «κατάρτισης» των ΙΕΚ και των ΣΑΕΚ, στη δια βίου περιπλάνηση. Θέλουν να διαμορφώσουν μια γενιά που θα χωνέψει από νωρίς τον αποκλεισμό, το περιθώριο, τη θέση της στην εργασιακή εκμετάλλευση για την οποία την προορίζουν. Για να περάσουν τα σχέδιά τους, θέλουν αυτή τη γενιά υποταγμένη και τσακισμένη, να αποδεχτεί ως κανονικότητα το μέλλον της εκμετάλλευσης και των ιμπεριαλιστικών πολέμων, της δουλειάς χωρίς δικαιώματα.
Και φέτος τα ΜΜΕ έσπευσαν να πλέξουν εγκώμια για αυτούς που αρίστευσαν στις Πανελλήνιες και να παρουσιάσουν ως «άχρηστους» αυτούς που δεν κατάφεραν να περάσουν. Σκοπίμως αποκρύπτουν πως όταν αποκλείεται ένας μαθητής, αυτό είναι συνάρτηση του πλαισίου της κοινωνικής πραγματικότητας που μεγαλώνει, της κατάστασης που βιώνει σπίτι του με τα ζόρια της επιβίωσης και της φτώχειας. Οι απόψεις περί «αριστείας» και ότι «εν τέλει δεν αξίζουν όλοι να περάσουν παρά μόνο λίγοι και εκλεκτοί» είναι το ιδεολογικό περιτύλιγμα όλων των ταξικών φραγμών που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση (ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων), αλλά και αυτών που ετοιμάζουν (Εθνικό Απολυτήριο κλπ). Είναι οι απόψεις που αναπαράγουν τις άνισες ευκαιρίες και τις ταξικές ανισότητες στην πρόσβαση στην εκπαίδευση.
Μετά τη φετινή σφαγή των Πανελλαδικών και τους χιλιάδες αποκλεισμούς της ΕΒΕ, θέλουν να βαθύνουν περαιτέρω την επίθεση, ετοιμάζοντας νέα μέτρα όπως αυτό του Εθνικού Απολυτηρίου, νέους κόφτες που θα αποκλείσουν μαζικά μαθητές από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και από το απολυτήριο Λυκείου! Αυτή την περίοδο, που το σύστημα ξηλώνει τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του λαϊκού και νεολαιίστικου κινήματος, το δικαίωμα στις σπουδές, στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού χτυπιέται βάναυσα. Με τους αγώνες λαού και νεολαίας θα το υπερασπιστούμε! Ο βάρβαρος ταξικός φραγμός της ΕΒΕ πρέπει να ανατραπεί! Οι αγώνες της νεολαίας μπορούν να νικήσουν και είναι ο μόνος δρόμος να μπει φραγμός στα πιο βάρβαρα σχέδια τους!