Με βία, καταστολή, αλλά και την ενεργοποίηση του αντιδραστικού «αντιρατσιστικού» νόμου απάντησε η κυβέρνηση στις μαζικές κινητοποιήσεις που έγιναν σε Σύρο, Ρόδο και Άγιο Νικόλαο για την υποστήριξη του αγώνα του ηρωικού παλαιστινιακού λαού και τη συνεχιζόμενη γενοκτονία του από το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ. Αφορμή για τις κινητοποιήσεις ήταν ο ερχομός κρουαζιερόπλοιου με ισραηλινούς επιβάτες, για τους οποίους μάλιστα είχε ζητηθεί από τις αρχές να ληφθούν ειδικά μέτρα προκειμένου να κινηθούν «με ασφάλεια» κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Η πρώτη κινητοποίηση, στη Σύρο, αιφνιδίασε απ’ ό,τι φαίνεται τις κρατικές δυνάμεις με τη μαζικότητά της και το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο έφυγε χωρίς να αποβιβαστεί κανείς από τους επιβάτες. Και τότε ήταν που ξέσπασε μία συντονισμένη εκστρατεία δυσφήμισης του κινήματος αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό και την παλαιστινιακή αντίσταση. Ενορχηστρωμένη από την κυβέρνηση και κατά απαίτηση της ισραηλινής πρεσβείας, η εκστρατεία αυτή περιλάμβανε τα πάντα: από τις γνωστές κατηγορίες περί «αντισημιτισμού» και «ρατσισμού» όσων διαδηλώνουν ενάντια στο κράτος-δολοφόνο, μέχρι κατηγορίες για «πλήγμα στον τουρισμό». Και φυσικά, απειλές, τρομοκρατία και καταστολή.
Πρόθυμοι συνοδοιπόροι σε αυτήν την εκστρατεία διάφοροι εκπρόσωποι του ξενοδοχειακού και εφοπλιστικού κεφάλαιο οι οποίοι είδαν έναν ακόμη «κίνδυνο» για την τουριστική «βιομηχανία» της χώρας, αντίστοιχο ή και χειρότερο από τον «κίνδυνο» των εκατοντάδων κατατρεγμένων που έφταναν με τα σαπιοκάραβα από τη Λιβύη. (Προφανώς, στις δύο αυτές περιπτώσεις η έννοια της «πατροπαράδοτης» φιλοξενίας ισχύει κατά πώς βολεύει τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα της άρχουσας τάξης.)
Όμως ως πρόθυμοι συνοδοιπόροι εμφανίστηκαν και τα λεγόμενα «ταξικά» σωματεία του ΠΑΜΕ, όπως το ΣΜΤ Ηρακλείου και το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ρόδου! Και στα δύο αυτά σωματεία οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ που έχουν την πλειοψηφία, όχι μόνο αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις, αλλά ανέπτυξαν ενάντια στις κινητοποιήσεις αυτές μία ολόκληρη εμετική επιχειρηματολογία που θα τη ζήλευε και ο Φλωρίδης!!!
Αντιγράφουμε από την απάντηση της ΕΣΑΚ στο ΣΜΤ Ηρακλείου σε πρόταση συμμετοχής του σωματείου στην κινητοποίηση στον Άγιο Νικόλαο, η οποία έγινε και απόφαση του ΔΣ:
«...το ΔΣ καταψηφίζει την συμμετοχή του Σωματείου μας στην συγκεκριμένη κινητοποίηση κατά πλειοψηφία με τις ψήφους της ΕΣΑΚ.»
«Αυτού του είδους οι κινητοποιήσεις είναι βούτυρο στο ψωμί της αντίδρασης, της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΝΑΤΟ που επιδιώκουν να ταυτίσουν το δίκαιο λαϊκό αίσθημα των λαών υπέρ του ηρωικού λαού της Παλαιστίνης με τον αντισημιτισμό, την μισαλλοδοξία κτλ...»
«Το περιεχόμενο και η μορφή της συγκεκριμένης κινητοποίησης εν τέλει στρέφεται κατά πολιτών με βάση τον τόπο καταγωγής και την θρησκεία τους υιοθετώντας ξένες προς το εργατικό κίνημα πρακτικές που θυμίζουν πογκρόμ, που δεν έχουν καμία σχέση με την καταδίκη του κράτους-δολοφόνου του Ισραήλ.»
«Για να δυναμώσει η αλληλεγγύη και με το λαό του Ισραήλ που πλήττεται από αυτή την πολιτική. Που βλέπει να γυρνάνε φέρετρα από το μέτωπο, που ζει μες στον πόλεμο και μετρά και αυτός θύματα.» (Οι υπογραμμίσεις δικές μας)
Στο ίδιο μήκος κύματος και το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ρόδου, το οποίο σε ανακοίνωσή του επαναλαμβάνει αυτούσια κομμάτια από την τοποθέτηση της ΕΣΑΚ στο ΣΜΤ Ηρακλείου –μεταξύ αυτών και το κομμάτι με τα «φέρετρα από το μέτωπο»– κάτι που δείχνει ότι δεν πρόκειται για μια παρέκκλιση ενός σωματείου, αλλά για συγκεκριμένη πολιτική γραμμή και θέση στα πλαίσια του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ.
Γραμμή και θέση οι οποίες εκφράστηκαν από την αρχή κιόλας των κινητοποιήσεων ενάντια στη νέα, συνεχιζόμενη επιχείρηση γενοκτονίας του παλαιστινιακού λαού.
Γραμμή και θέση οι οποίες προκύπτουν από την υιοθέτηση από το ΚΚΕ της «λύσης» για δύο κράτη, στα σύνορα του 1967, και τη σπουδή του να εφαρμοστεί η ομόφωνη απόφαση του ελληνικού κοινοβουλίου.
Γραμμή και θέση οι οποίες το οδήγησαν και στην πρόσφατη πρωτοβουλία «κοινής δράσης» στο κοινοβούλιο και στη συνυπογραφή κοινού κειμένου με ΣΥΡΙΖΑ, Πλεύση Ελευθερίας και Νέα Αριστερά, το οποίο είχε μάλιστα προτείνει και σε ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Νίκη!
Γραμμή και θέση οι οποίες αναζητούν τη νομιμοποίησή τους όχι μόνο στο αστικό κοινοβούλιο, αλλά και στον ιμπεριαλισμό, όπου Μακρόν και Στάρμερ –για τους δικούς τους λόγους– μιλούν για αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους.
Τελικά, τι είναι «βούτυρο στο ψωμί της αντίδρασης»; Οι λαϊκές κινητοποιήσεις ή η έμπρακτη συμπόρευση με την ίδια την αντίδραση; Η ανάδειξη της αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, κόντρα στις κυβερνητικές απειλές και την κρατική καταστολή, ή η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ αναπαραγωγή της κυβερνητικής προπαγάνδας που κατηγορεί τους διαδηλωτές για ρατσισμό; Αναπαραγωγή που το τραβάει ακόμη περισσότερο και αναφέρεται σε πογκρόμ!!!
Να πού οδηγεί η υιοθέτηση της θεωρίας περί «λύσης» δύο κρατών. Να πού οδηγεί η υποταγή στην αστική νομιμότητα. Να πού οδηγούν τα «ήξεις αφήξεις» του ρεφορμισμού, που θέλει να επιδείξει καλό πρόσωπο προς την αστική τάξη αλλά και να φορά αγωνιστικό προσωπείο. Όταν τα πράγματα ζορίζουν, οι μάσκες πέφτουν! Και δεν είναι η πρώτη φορά.
«Αυτού του είδους οι κινητοποιήσεις τελικά ακυρώνουν τον ίδιο τον σκοπό που επικαλούνται, ενώ δυσφημούν τον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού, τον οποίο οφείλουμε να περιφρουρήσουμε», αναφέρει η ΕΣΑΚ στο ΣΜΤ Ηρακλείου.
Αλήθεια; Και τι ακριβώς κάνουν οι απόψεις που θεωρούν τους εποίκους και τους στρατιώτες του Ισραήλ ως «τουρίστες» και «λαό»; Τι ακριβώς κάνουν οι εκκλήσεις να θρηνήσουμε για τα «φέρετρα» που έρχονται από το «μέτωπο»; Μήπως να ξεχάσουμε ότι οι ισραηλινοί στρατιώτες αποτελούν στρατό κατοχής; Ή μήπως να κατακρίνουμε την παλαιστινιακή αντίσταση που «γεννά» ισραηλινά φέρετρα; Μήπως να ξεχάσουμε τον τρόπο με τον οποίο στήθηκε αυτό το κράτος, με τη συνεχιζόμενη μεταφορά πληθυσμού από τη Δύση προκειμένου να επικυρωθεί αυτή διαδικασία εκδίωξης και κατοχής;
Μήπως θα έπρεπε να θρηνούμε και για τα φέρετρα που επέστρεφαν από το Βιετνάμ; Μήπως, άραγε, δεν πρέπει να διαμαρτυρόμαστε και να διαδηλώνουμε όταν οι Αμερικάνοι «ράμπο» κατεβαίνουν στις πόλεις μας για "τουρισμό" και τα... γνωστά, μετά από τις εκστρατείες τους; Θα σταματήσουμε να φωνάζουμε το σύνθημα "φονιάδες των λαών Αμερικάνοι" γιατί δήθεν θεωρείται ρατσισμός, όπως έλεγαν τόσα χρόνια διάφοροι παράγοντες της άρχουσας τάξης για να νομιμοποιήσουν την παρουσία τους;
«…ξετυλίγεται σχέδιο της κυβέρνησης να αξιοποιηθούν τέτοιου είδους κινητοποιήσεις για να ενεργοποιηθεί ο αντιδραστικός "αντιρατσιστικός" νόμος και να διώκονται οι γνήσιες λαϊκές κινητοποιήσεις» μας πληροφορεί η ΕΣΑΚ του ΣΜΤ Ηρακλείου. Μήπως, άραγε, με τον ίδιο τρόπο να καταγγείλουμε και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση γιατί «αξιοποιούνται» από την κυβέρνηση για τον νέο πειθαρχικό νόμο στο Δημόσιο; Μήπως να καταγγείλουμε και τις κινητοποιήσεις γενικώς, αφού «αξιοποιούνται» από την κυβέρνηση για την ενεργοποίηση όλων των αντιδραστικών νόμων ενάντια σε διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις; Ας μας εξηγήσουν οι φωστήρες του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ ποιες είναι οι «γνήσιες» λαϊκές κινητοποιήσεις και σε τι διαφέρουν από «τέτοιου είδους» κινητοποιήσεις. Μήπως, άραγε, ήταν και υποκινούμενες από τον ταξικό εχθρό, αυτόν με τα κόμματα του οποίου συνυπέγραψε το ΚΚΕ;
Όταν το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ μιλούν (κάτω από την πίεση της πραγματικότητας και τον τυχοδιωκτισμό τους) για κράτος-δολοφόνο, τι ακριβώς εννοούν; Μόνο την κυβέρνηση Νετανιάχου; Ξεχνάνε ή αγνοούν το πώς και το γιατί στήθηκε και στηρίζεται αυτό το κράτος από τον ιμπεριαλισμό; Ξεχνάνε ή αγνοούν το πώς το κράτος αυτό εξέθρεψε και βασίστηκε στη φασιστική θεωρία του σιωνισμού (που δεν έχει καμία σχέση με την εβραϊκή θρησκεία); Το πώς επεκτάθηκε μέσα από δεκαετίες καταπάτησης και κατοχής παλαιστινιακών εδαφών, διωγμών, εποικισμών, δολοφονιών και τρομοκρατίας; Το πώς συνεχίζει σήμερα στην ίδια κατεύθυνση και στην πιο άγρια εκδήλωση της θηριωδίας που απαιτεί και επιβάλλει η συνέχιση της παρουσίας του. Και αν θεωρούν ότι το ζήτημα είναι η κυβέρνηση του Νετανιάχου (και πολλές προηγούμενες, όπως λέει) και όχι το ίδιο το κράτος που στήθηκε με βάση τον σιωνισμό, και κατά συνέπεια υπάρχουν άλλες πολιτικές δυνάμεις που θα μπορούσαν να αναλάβουν τα ηνία (όπως το ΚΚΙ που έχει και διωκόμενο βουλευτή) και να λειτουργήσει αλλιώς το κράτος, γιατί αναφέρεται σε "κράτος-δολοφόνο";
Με τον ίδιο τρόπο προσπαθεί ο Ριζοσπάστης σε άρθρο του να τα «μπαλώσει» και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την επαίσχυντη τοποθέτηση της ΕΣΑΚ: «Ωστόσο η παρουσία του ισραηλινού κρουαζιερόπλοιου, με εκδηλώσεις υπέρ της συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ, με σημαίες και συνθήματα, καθώς και συμπεριφορές και χειρονομίες Ισραηλινών τουριστών (εντός ή εκτός εισαγωγικών), δεν έχει τίποτα να κάνει με “φιλία ανάμεσα στους λαούς”. Αποτελεί πλυντήριο για το ισραηλινό κράτος και πρόκληση για τα αντιπολεμικά αισθήματα του ελληνικού λαού, που στην πλειοψηφία του εκφράζει την αλληλεγγύη του στον λαό της Παλαιστίνης, και κατά συνέπεια προκαλεί διαμαρτυρίες και αντιδράσεις. Εξάλλου, τέτοιες αντιδράσεις εκφράζονται και σε ποδοσφαιρικούς αγώνες και άλλα αθλητικά γεγονότα όπου υπάρχει παρουσία Ισραηλινών αθλητών και οπαδών ισραηλινών ομάδων». Μόνο που –όπως είπαμε– δεν επρόκειτο για «άτυχη στιγμή» ή για μεμονωμένα περιστατικά, αλλά για συγκεκριμένη γραμμή και θέση, η οποία μάλιστα οδήγησε το ΚΚΕ να μην υποστηρίξει καμία από τις κινητοποιήσεις αυτές.