Κοινή διεθνής δήλωση των Μαρξιστικών Λενινιστικών Μαοϊκών κομμάτων και οργανώσεων:
Με αφορμή την συμπλήρωση 70 χρόνων από την γέννηση και των 46 χρόνων από την δολοφονία του με βασανιστήρια του Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια, ηγέτη των κομμουνιστών της Τουρκίας, εκπροσώπων του διεθνούς προλεταριάτου στην Τουρκία.
Δόξα στην 70η επέτειο της γέννησης του συντρόφου Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια ηγέτη των κομμουνιστών στην Τουρκία στην πάλη για την προλεταριακή επανάσταση στον κόσμο!
Τιμάμε την μνήμη του συντρόφου Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια στην 46η επέτειο της δολοφονίας του με το ταξικό μας μίσος απέναντι στο φασιστικό τουρκικό κράτος που τον δολοφόνησε με βασανιστήρια στις 18 Μάη του 1973, και δηλώνουμε ότι θα κρατήσουμε ζωντανή τη μνήμη του στην πάλη μας για την επανάσταση, τον σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό.
Ο σύντροφος Καϊπάκκαγια, ιδρυτής του TKP/ML (Κομμουνιστικό Κόμμα Τουρκίας / Μαρξιστικό Λενινιστικό) στις 24 Απρίλη του 1972 έκανε ένα ιστορικό βήμα ιδρύοντας το κομμουνιστικό κόμμα στην Τουρκία με την καθοδήγηση του Μαρξισμού, Λενινισμού, Μαοϊσμού. Με ιδρυτή, θεωρητικό και ηγέτη τον σύντροφο Καϊπάκκαγια, το TKP/ML συνεχίζει αποφασιστικά την επαναστατική πάλη ενάντια στο φασιστικό κράτος εδώ και 47 χρόνια στην κατεύθυνση της Λαϊκής Δημοκρατικής Επανάστασης, του Σοσιαλισμού και του Κομμουνισμού σαν συνιστώσα της παγκόσμιας προλεταριακής επανάστασης.
Ο σύντροφος Καϊπάκκαγια ένας νέος επαναστάτης κομμουνιστής που έδειξε τον δρόμο της απελευθέρωσης στις διάφορες εθνότητες, στην εργατική τάξη και στους εργαζόμενους της Τουρκίας στην πάλη ενάντια στον πασιφισμό, τον ρεφορμισμό και κάθε είδους ρεβιζιονισμό, που χάραξε την κόκκινη κομμουνιστική γραμμή ακολουθώντας τον Μαρξισμό Λενινισμό Μαοϊσμό, θα ζήσει αιώνια στην πάλη για τον κομμουνισμό που συνεχίζεται παγκόσμια σαν ηγέτης με την ταξική συνείδηση του διεθνούς προλεταριάτου.
Ο Καϊπάκκαγια είναι ένας από τους καλύτερους μαθητές της ΜΠΠΕ και το TKP/ML θεωρείται προϊόν της ΜΠΠΕ. Ακόμη μια φορά χαιρετίζουμε αυτό το κίνημα που συγκλόνισε τον κόσμο και τρόμαξε τον ιμπεριαλισμό και τις κυρίαρχες δυνάμεις. Με αφορμή τα 70 χρόνια από την γέννησή του και τα 46 από την δολοφονία του, πρέπει να αναδειχθεί ο αγώνας ενάντια στον ρεβιζιονισμό και είναι σημαντικό να διδαχθούμε από την διαλεκτική σχέση του Μαρξισμού Λενινισμού Μαοϊσμού, ειδικά σήμερα που η ιδεολογική επίδραση του ρεφορμισμού, του οπορτουνισμού και του ρεβιζιονισμού απλώνεται στο μέτωπο της επανάστασης σε όλα τα επίπεδα. Προσπαθούν να θολώσουν τις διαφορές ανάμεσα στον Μαρξισμό και τον ρεβιζιονισμό με το όνομα «νέα μαρξιστική σκέψη» και να ξεχαστούν η επανάσταση σε μια χώρα, η δικτατορία του προλεταριάτου και ο πρωτοπόρος και καθοδηγητικός ρόλος των κομμουνιστικών κομμάτων.
Στο όνομα της οργάνωσης του κοινού αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τις αντιδραστικές κυρίαρχες τάξεις, απομακρύνουν τους εργάτες και τους εργαζόμενους από την πάλη με στόχο την εξουσία, περιορίζοντάς τη μέσα στο σύστημα, αντιμετωπίζοντας ζητήματα ταυτότητας, θρησκευτικά, σεχταριστικά, εθνοτικά και ενώ η πραγματική λύση και δυνατή είναι να κλονιστεί ο ιμπεριαλισμός συθέμελα, σέρνονται πίσω από την ατζέντα που καθορίζουν οι ρεφορμιστές και οι μικροαστοί φιλελεύθεροι διανοούμενοι αντιμετωπίζοντας τοπικά προβλήματα, περιμένοντας στην πραγματικότητα την λύση από τους ιμπεριαλιστές. Είναι σημαντικό να μάθουμε και να κατανοήσουμε ότι ένα από τα κλειδιά για την ιδεολογική και πρακτική στάση του Μαρξισμού Λενινισμού Μαοϊσμού στην διαδικασία των προσδοκιών που έχουν τεθεί είναι ο σύντροφος Καϊπάκκαγια και δεν είναι σημαντικός μόνο κατά την άποψη των κομμουνιστών της Τουρκίας και του τουρκικού Κουρδιστάν αλλά όλων των Μαρξιστών Λενινιστών Μαοϊστών. Επειδή είναι ένας από τους ηγέτες του Μαρξισμού Λενινισμού Μαοϊσμού που έχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της ταξικής πάλης σαν φορέας και στήριγμα της Μαρξιστικής Λενινιστικής Μαοϊκής ιδεολογίας και του διεθνούς προλεταριάτου.
Στις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70, όταν οι απόψεις του Μαρξισμού Λενινισμού επιδρούσαν στην ανάπτυξη της σοσιαλιστικής και επαναστατικής πάλης, παγκόσμια και στη Τουρκία, η ταξική πάλη παρουσίασε μια σοβαρή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα όταν το κίνημα του ‘68 περιέβαλε όλο τον κόσμο σε όλη την υφήλιο, στην Τουρκία ξεσηκώθηκε ένα επαναστατικό κύμα αντιφασιστικής και αντιιμπεριαλιστικής πάλης μέσα στη σπουδάζουσα νεολαία. Αυτό το κίνημα επηρεάστηκε από τον Μαρξισμό Λενινισμό και συμβάδισε με το επαναστατικό κύμα των επαναστατικών ιδεών και απόψεων που αναπτυσσόταν παγκόσμια. Αυτή η περίοδος είναι επίσης η περίοδος που το σοσιαλιστικό στρατόπεδο διαχωρίζεται από τον ρεβιζιονισμό στην βάση του Μαρξισμού Λενινισμού. Από τη μια μεριά η αντίσταση στο Βιετνάμ, το κίνημα της νεολαίας του ‘68 και μια σειρά εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα ταχύτατα αναπτυσσόμενα ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τα κυρίαρχα αντιδραστικά συστήματα, από την άλλη μεριά ένας σαφής αγώνας των κομμουνιστών με την ηγεσία του Μάο Τσε Τουγκ ενάντια στον σοβιετικό ρεβιζιονισμό, και τους οδοιπόρους του καπιταλισμού και τους ρεβιζιονιστές που αναπτύσσονται στην σοσιαλιστική Κίνα. Ιδιαίτερα όταν ξεκίνησε η ΜΠΠΕ ενάντια στην αστική τάξη στην Κίνα, συνέβαλλε δίνοντας θάρρος, δύναμη και ενθουσιασμό στην δημιουργία αυτού του μεγάλου επαναστατικού κύματος.
Ο Καϊπάκκαγια είχε μια ξεκάθαρη στάση στο στρατόπεδο του διεθνούς προλεταριάτου, σταθερά προσηλωμένος στον Πρόεδρο Μάο Τσε Τουγκ και σε σχέση με την ταξική πάλη, με την επιμονή στον λαϊκό πόλεμο, την συνέχιση της ταξικής πάλης στον σοσιαλισμό και την στάση ενάντια στον σοσιαλιμπεριαλισμό. Σ’ αυτό το πλαίσιο η τολμηρή αναφορά του στην έξοδο του κινήματος των Ναξαλιστών στην Ινδία. Σε παγκόσμια κλίμακα έθεσε την διάκριση με την γραμμή των φοκοϊστών και των τυχοδιωκτών. Στηριζόμενος στην δημιουργική δύναμη των λαϊκών μαζών συστηματοποίησε την κομμουνιστική αντίληψη, την διαχώρισε από τις αντιμαρξιστικές αντιλήψεις και διαμόρφωσε την γραμμή με διεθνιστικό πνεύμα και συνείδηση.
Ο Καϊπάκκαγια διαμορφώθηκε ιδεολογικά, θεωρητικά και πολιτικά στην μέση αυτής της περιόδου. Τροφοδοτήθηκε από τις πλούσιες και εξελισσόμενες εμπειρίες της ταξικής πάλης. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Εκείνος είχε επηρεαστεί από τον πνευματικό και θεωρητικό πλούτο που δημιουργήθηκε από την ΜΠΠΕ για να καταστρέψει όλα τα ταμπού τολμηρά και ατρόμητα. Αυτή η κατάσταση, με τη συμμετοχή του στις έντονες θεωρητικές συζητήσεις με τα ρεβιζιονιστικά ρεύματα, τα σαφή συμπεράσματα σχετικά με το ζήτημα της πολιτικής εξουσίας, η σωστή ανάλυση των προβλημάτων της τουρκικής κοινωνίας, η σωστή τοποθέτηση σχετικά με τα θεμελιώδη κοινωνικά, ιστορικά και πολιτικά ζητήματα, έθεσε με σαφήνεια και αποφασιστικότητα τον δρόμο και την γραμμή της επανάστασης.
Ο Καϊπάκαγια αποκάλυψε ιδιαίτερα την ιστορική, πολιτική και θεωρητική φύση του πολιτικού καθεστώτος του τούρκικου κράτος και των κυρίαρχων τάξεων της Τουρκίας και την δήθεν αντιιμπεριαλιστική και προοδευτική αποστολή τους με τέτοια σαφήνεια που δεν είχε προηγούμενο. Όρισε τον Κεμαλισμό ως φασισμό, γκρέμισε την θεωρία και την πολιτική τοποθέτηση του ρεβιζιονισμού για την ταξική συνεργασία. Στο Κουρδικό Εθνικό ζήτημα βάζοντας στη μέση τις Λενινιστικές διατριβές διατύπωσε με σαφή, ακριβή και ξεκάθαρη γραμμή και έθεσε παχιές διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα σε όλους τους επαναστάτες και τους προοδευτικούς με αυτούς που αυτοαποκαλούνται μαρξιστές λενινιστές αλλά στην ουσία είναι σοσιαλσοβινιστές. Προσδιόρισε τη φύση της επανάστασης σαν λαϊκή δημοκρατική επανάσταση και προσπάθησε να προσαρμόσει στη χώρα τη γραμμή και την πρακτική του λαϊκού πολέμου σε θεωρητική βάση. Εκείνος κυμάτισε την κομμουνιστική σημαία ενάντια στην πολιορκία και την ύπνωση που είχε επιβάλει στις καταπιεσμένες λαϊκές μάζες και το προλεταριάτο ο ρεβιζιονισμός και ο οπορτουνισμός. Αποκάλυψε και ξεκαθάρισε με ακρίβεια και σαφήνεια από την άποψη του ΜΛΜ τα ιστορικά και κοινωνικά ζητήματα που ο ρεβιζιονισμός τα εμφάνιζε σαν σωστά.
Εκείνος προχώρησε την ιδεολογική πάλη ενάντια στον εμφανιζόμενο επαναστατικό μικροαστισμό και τα κινήματα των Φουκοϊστών. Ειδικότερα με την πάλη που διεξήγαγε ενάντια στις εξελισσόμενες νεορεβιζιονιστικές απόψεις ενάντια στον πασιφισμό και την διάλυση, ενίσχυσε και εξέλιξε την κομμουνιστική γραμμή. Είναι μεγάλη η συμβολή της εξέλιξης και του προχωρήματος του Καϊπάκκαγια στην αδιάκοπη διατήρηση αυτής της ιδεολογικής πάλης.
Ο σύντροφος Καϊπάκκαγια συνέλαβε αυτή την ιδεολογική καθαρότητα, την πολιτική αιτιολόγηση και το θεωρητικό βάθος σε πολύ νεαρή ηλικία. Η μέθοδος ήταν ο Μαρξισμός Λενινισμός Μαοϊσμός. Η τόλμη και η ιδεολογική καθαρότητα είναι αποτέλεσμα της ΜΠΠΕ. Το βάθος και η κατανόηση είναι άμεσα ανάλογες με την σχέση με το επίπεδο της ταξικής πάλης. Είναι ένα κομμάτι της συνεχούς και αδιάκοπης πάλης του εργατικού κινήματος, της κατάληψης των χωραφιών από τους αγρότες και της σπουδάζουσας νεολαίας.
Αυτή η κομμουνιστική επαναστατικότητα έγινε η αιτία να πέσει πάνω του η προσοχή των κυρίαρχων δυνάμεων και ο σ. Καϊπάκκαγια καταγράφεται στις εκθέσεις των πληροφοριοδοτών τους ως ο εκπρόσωπος του διεθνούς κομμουνισμού στην Τουρκία. Ο φόβος που ένοιωθε η τουρκική κυρίαρχη τάξη από τον επαναστάτη κομμουνιστή ήταν η αιτία που όταν κατάφερε να τον συλλάβει η μόνη λύση ήταν να τον δολοφονήσουν. Όμως εξακολουθεί να υπάρχει ως κομμουνιστής ηγέτης μέσω της κληρονομιάς του στο TKP/ML και τις προγραμματικές του απόψεις, οι οποίες υπηρετούν το κόμμα σαν οδηγός. Συνεχίζει να είναι ένας ηγέτης εκπρόσωπος του Μαρξισμού – Λενινισμού – Μαοϊσμού στην Τουρκία.
Στην επέτειο των 46 χρόνων από τον θάνατό του, η ισχυρή κληρονομιά που άφησε, ο θεωρητικός πλούτος, η πολιτική του τόλμη οδήγησε στην συνέχιση της παράδοσης της ασυμβίβαστης γραμμής ενάντια στα αναπτυσσόμενα αντεπαναστατικά κύματα σε παγκόσμια κλίμακα. Άφησε παρακαταθήκη ένα κόμμα δεσμευμένο στον κομμουνισμό και ένα αγώνα που διαρκεί αδιάκοπα 47 χρόνια.
Ο σύντροφος Καϊπάκκαγια ζει, και θα συνεχίσει να ζει, στους αγώνες και στις εξεγέρσεις των καταπιεσμένων λαών και των Μαρξιστών Λενινιστών Μαοϊστών ενάντια στον ιμπεριαλισμό, τον καπιταλισμό, την φεουδαρχία και την κάθε είδους αντίδραση στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη!
Στην 70η επέτειο από την γέννησή του και την 46η από τον θάνατό του, τιμούμε τον κομμουνιστή ηγέτη Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια και θα συνεχίσουμε να τον τιμούμε με την δέσμευση στον κομμουνισμό και στην επανάσταση αφοσιωμένοι στην προλεταριακή ιδεολογία.
Ο σύντροφος Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια είναι ένας καλός μαθητής και συνεχιστής των Μαρξ, Έγκελς, Λένιν, Στάλιν και του Προέδρου Μάο!
Δόξα στον Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια στην 70η επέτειο από την γέννησή του!
Κάτω ο ιμπεριαλισμός και κάθε είδους αντίδραση!
Ζήτω ο φωτεινός δρόμος των Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Στάλιν και του Προέδρου Μάο!
Ζήτω ο προλεταριακός διεθνισμός!
Ζήτω ο Μαρξισμός, Λενινισμός, Μαοϊσμός!
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
Red Flag Collective, Finland
Maoist Communist Party of France
Tjen Folket – Communist League, Norway
Maoist Communist Party (Italy)
Committees for the Founding of the (Maoist) Communist Party, Austria
Committee Red Flag – (Germany)
Red Faction of the Communist Party of Chile
Peru People’s Movement (Reorganisation Committee)
Communist Party of Brasil (Red Faction)
Turkiye Komunist Partisi/Marksist – Leninist (TKP/ML)
Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (μαρξιστικό – λενινιστικό) ΚΚΕ(μ-λ)*
* Το ΚΚΕ(μ-λ) υπογράφει την κοινή ανακοίνωση για τα 70 χρόνια από την γέννηση του Ιμπραήμ Καϊπάκκαγια, αναγνωρίζοντας τη σπουδαία συμβολή του στο Μαρξιστικό-Λενινιστικό κίνημα της Τουρκίας αλλά και την προσφορά του στους αγώνες του Τουρκικού λαού και της εργατικής τάξης ενάντια στο φασισμό και τον ιμπεριαλισμό. Δεν συμφωνεί όμως με τον προσδιορισμό «Μαοϊσμός» γιατί δε θεωρεί ότι η συμβολή του Προέδρου Μάο ήταν έξω από τα πλαίσια και τις αναλύσεις του Μαρξισμού – Λενινισμού αλλά ήταν συμβολή στη συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης των συνθηκών της κινεζικής κοινωνίας.
Μάης 2019