Την ίδια ώρα που η ζωή και η υγεία του λαού απειλείται, το Υπουργείο Παιδείας θέλει να επιβάλλει μια ψεύτικη “κανονικότητα”, καλώντας τους μαθητές να συνεχίσουν τα μαθήματα μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ποια είναι η κανονικότητα, όταν αυτοί θυσιάζουν ακόμα και τώρα τη νεολαία και τους εργαζόμενους για τα κέρδη τους; Όταν πρόσβαση στην πλήρη ιατρική φροντίδα και πρόληψη έχουν τα ανώτερα στρώματα, ενώ ο φτωχός λαός, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες αφήνονται αβοήθητοι; Ποια είναι η κανονικότητα, όταν βαφτίζουν τον λαό “ένοχο”, για να βγάλουν από πάνω τους την ευθύνη, επιβάλλουν “απαγόρευση κυκλοφορίας” και εντείνουν την τρομοκρατία;
Τα ηλεκτρονικά μαθήματα στη Γ’ Λυκείου έχουν ήδη ξεκινήσει και οι μαθητές της αγωνιούν για το εξεταστικό σφαγείο των Πανελληνίων εξετάσεων που έχουν μπροστά τους. Μαθήματα τηλεκπαίδευσης έχουν σκοπό να ορίσουν άμεσα και σε όλες τις σχολικές τάξεις. Ταυτόχρονα, η υπουργός Παιδείας μας ενημερώνει και για το ακραίο σενάριο να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά μόνο μέσα από ηλεκτρονικά μαθήματα!
Σ’ αυτή την κίνηση του Υπουργείου τίθενται πολλά ερωτήματα, με το βασικότερο όλων να είναι, αν θα έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά σε αυτή την ηλεκτρονική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Την ίδια ώρα, η υπουργός Παιδείας προκλητικά απαντά πως «η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων»! Σκοπίμως το Υπουργείο προσπερνά τον μεγάλο αριθμό μαθητών που ζουν στα όρια της φτώχειας και δεν έχουν πρόσβαση ούτε σε υπολογιστή, κινητό ή ίντερνετ. Για άλλη μια φορά, ξεδιπλώνεται ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης και των στοχεύσεων του Υπουργείου, ακόμα και στις δύσκολες αυτές καταστάσεις που απειλούν το λαό. Μας ενημερώνουν, μάλιστα, πως μαθητές χωρίς μέσα τηλεκπαίδευσης θα μπορούν να συνδέονται μέσω τηλεφώνου με αστική χρέωση! Ακόμα και τώρα, να χτυπούν το δικαίωμα των παιδιών του λαού και της εργατικής τάξης στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση!
Για να δικαιολογήσουν τα μέτρα αυτά, μας λένε εμφατικά ότι “είναι ανάγκη να βγει η διδακτέα ύλη”. Πάνω στην προσπάθειά τους να κάνουν ένα σχολείο πλήρως εντατικοποιημένο και δυσπρόσιτο στα παιδιά φτωχών λαϊκών οικογενειών, έχουν αυξήσει σε υπερβολικό βαθμό την ύλη τα τελευταία χρόνια. Τα παιδιά της Γ’ Λυκείου είναι αντιμέτωποι με μια δαιδαλώδη ύλη, σε συνδυασμό με την εκθετική αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων. Η όλη, λοιπόν, συζήτηση για την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης είναι υποκριτική! Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει να διεκδικήσουν μείωση της ύλης και καμία παράταση της σχολικής χρονιάς, για να μπορούν όλα τα παιδιά να ανταποκριθούν με ανθρώπινους ρυθμούς στην ολοκλήρωσή της.
Φαίνεται πλέον πως τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης θα είναι μοχλός για να περάσουν οι ταξικοί φραγμοί, που εδώ και καιρό θέλουν να επιβάλλουν στην εκπαίδευση. Όταν ανοίξουν τα σχολεία, οι μαθητές θα είναι αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή εντατικοποίηση. Ήδη μιλούν για παράταση της σχολικής χρονιάς μέχρι αργά μέσα στο καλοκαίρι, ενώ ακούγονται προτάσεις για μαθήματα ακόμα και Σάββατα. Μετά από όλη αυτή την εξόντωση, θα είναι αντιμέτωποι και με τις προαγωγικές εξετάσεις, ενώ οι μαθητές της Γ’ Λυκείου με το εξεταστικό σφαγείο των Πανελληνίων Εξετάσεων, όπου ακούγεται ότι θα διεξαχθούν ακόμα και τον Σεπτέμβρη. Τα αιτήματα για “μείωση της ύλης”, για “καμία παράταση της σχολικής χρονιάς” και “μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην επόμενη τάξη” είναι ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα σε αυτές τις συνθήκες εξόντωσης των μαθητών που ετοιμάζουν. Φυσικά, από αυτή την εξόντωση δε θα επιβιώσουν οι μαθητές που όλο αυτό το διάστημα δε θα έχουν τα μέσα τηλεκπαίδευσης και ούτε την οικονομική δυνατότητα στήριξης από φροντιστήρια για να τα βγάλουν πέρα σε αυτές τις συνθήκες εντατικοποίησης.
Σε αυτές τις επικίνδυνες συνθήκες για τον λαό, το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει από την πίσω πόρτα τις πιο μαύρες επιδιώξεις του στην εκπαίδευση μέσα από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Εφαρμόζεται με αυτό τον τρόπο το αντιδραστικό μέτρο της “αξιολόγησης”, καθώς οι εκπαιδευτικοί θα βιώνουν έναν ασφυχτικό έλεγχο. Αυτά τα μέτρα του Υπουργείου θα είναι το εργαλείο για την επίθεση στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και για τη νομιμοποίηση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς τους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας επιχειρείται το “φακέλωμα” και ο “ατομικός φάκελος μαθητή” που τόσο καιρό προωθείται. Είναι ένας τρόπος να εφαρμοστεί η αξιολόγηση σε όλο της το εύρος και να προωθηθεί το χτύπημα δικαιωμάτων φοιτητών-μαθητών, τα κλεισίματα-συγχωνεύσεις σχολείων καθώς και μέτρα όπως η “τράπεζα θεμάτων”.
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς είναι αντιμέτωποι με την προσπάθεια του Υπουργείου να αναβαθμίσει την επίθεση που τόσο καιρό απεργάζεται με άλλα μέσα, με βάση τις δύσκολες συνθήκες που βιώνει ο λαός. Τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης είναι ένα ακόμη αντιδραστικό μέτρο που θα κάνει την εκπαίδευση πιο ταξική και θα κλιμακώσει την επίθεση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα αιτήματα για “ανατροπή των μέτρων Κεραμέως που έχουν ανακοινωθεί” (τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, Εθνικό Απολυτήριο) πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Το υπουργείο Παιδείας δεν παραιτείται από την επίθεση την ώρα που η υγεία του λαού απειλείται, αλλά την κλιμακώνει. Για αυτό και εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν πρέπει να κηρύξουν παύση αγώνων, πρέπει να βρουν τρόπους ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες να χτίσουν τις αντιστάσεις τους.