Η νέα σχολική χρονιά ανοίγει με εκβιασμούς και τρομοκρατία από τη μεριά της κυβέρνησης απέναντι σε μαθητές και γονείς. Όλοι οι γονείς στη χώρα καλούνται εκβιαστικά να υπογράψουν το νέο κανονισμό λειτουργίας που επιβάλλει το υπουργείο στα σχολεία. Η μη υπογραφή του κανονισμού λειτουργίας από τους γονείς αυτόματα θα σημαίνει αφαίρεση του δικαιώματος των παιδιών τους να μπορούν να φοιτήσουν σε οποιοδήποτε σχολείο σε όλη τη χώρα.
Ο κανονισμός λειτουργίας στοχεύει τόσο σε μαθητές όσο και σε γονείς. Συγκεκριμένα προβλέπει ότι σε περίπτωση που κατηγορούνται μαθητές “ότι με τη δράση τους ή με τη συμπεριφορά τους προκάλεσαν φθορά σε σχολική εγκατάσταση” θα είναι υπόλογοι οι γονείς τους απέναντι στο ελληνικό δημόσιο και θα είναι αντιμέτωποι με ποινικές και οικονομικές συνέπειες. Αν η διεύθυνση του σχολείου κατηγορήσει έναν μαθητή για φθορά στις σχολικές εγκαταστάσεις, θα ζητείται από τους γονείς άμεσα οικονομική αποκατάσταση. Στην περίπτωση που οι γονείς αρνηθούν, θα αναλαμβάνει ο Δήμος και η ΑΑΔΕ και οι γονείς εν τέλει θα κινδυνεύουν να βρεθούν χρεωμένοι στην εφορία.
Εδώ προκύπτουν εύλογα κάποια ερώτηματα: Τι γίνεται αν μια οικογένεια είναι φτωχή και δεν μπορεί να πληρώσει τις ζημιές; Άμεσα θύματα αυτής της ωμής τρομοκρατίας είναι οι φτωχές, λαϊκές οικογένειες. Και με τι κριτήρια επίσης οι διευθύνσεις των σχολείων και κάθε λογής παρατρεχάμενοι, ως “πρόθυμοι δικαστές”, θα καταδικάζουν ανήλικους μαθητές και τις οικογένειές τους; Ενισχύεται λοιπόν ένα κλίμα εκβιασμών και τρομοκρατίας σε γονείς και μαθητές και προωθείται η λογική του “χαφιεδισμού” στα σχολεία.
Πολλοί μαθητές και οι γονείς τους έχουν βρεθεί στο παρελθόν αντιμέτωποι με ψευδείς κατηγορίες για καταστροφές σε σχολικές εγκαταστάσεις κατά τη διάρκεια καταλήψεων, με σκοπό τη λασπολόγησή τους. Πολλά είναι επίσης και τα μαθητοδικεία εις βάρος μαθητών που συμμετείχαν σε καταλήψεις τα τελευταία χρόνια, αλλά και οι εισβολές της αστυνομίας και οι προσαγωγές αγωνιστών μαθητών σε καταλήψεις. Στόχος του νέου κανονισμού λειτουργίας, επομένως, δεν είναι η “αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού”, όπως ευαγγελίζονται, αλλά η καταστολή διά νόμου των μαθητικών καταλήψεων πριν αυτές ακόμα ξεσπάσουν.
Ο νέος κανονισμός λειτουργίας προβλέπει και αυστηροποίηση των ποινών απέναντι σε μαθητές και αλλαγή στο όριο των απουσιών. Προβλέπονται για τους μαθητές διάφορες ποινές έως και πενθήμερη αποβολή, αποκλεισμός τους από αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες και εκδρομές, αλλά και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Επανέρχεται και το “ποινολόγιο” σε περίπτωση “παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών”. Μέσα στον κώδικα παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς που αναφέρει το υπουργείο καταλαβαίνουμε πως φυσικά και θα εντάσσεται και η συμμετοχή στην κατάληψη και στους μαθητικούς αγώνες.
Παράλληλα, περιορίζεται ο αριθμός των απουσιών και διαχωρίζονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Οι απουσίες θα καταχωρούνται επίσης ηλεκτρονικά στην πλατφορμα “myschool” και θα φακελώνονται από το υπουργείο άμεσα οι μαθητές! Οι απουσίες είναι ένα από τα μεγαλύτερα μέσα τρομοκρατίας απέναντι στους μαθητές. Το βίωσαν και οι μαθητές τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, που όταν αντιστεκόντουσαν και έκαναν κατάληψη, οι διευθύνσεις την κατέστελλαν δραστικά μέσα από τα απεργοσπαστικού τύπου τηλεμαθήματα με απουσίες.
Η αυστηροποίηση του ορίου των απουσιών δεν έχει ως στόχο μόνο τους μαθητές, αλλά συνολικά απειλεί τις λαϊκές, φτωχές οικογένειες που τα παιδιά τους φοιτούν σε σχολεία. Σε περίπτωση που οι μαθητές ξεπεράσουν ένα όριο απουσιών, που θα επαληθεύεται αυτόματα μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, τότε θα αφαιρούνται ακόμα και επιδόματα από τους γονείς, όπως το επίδομα παιδιού, το επίδομα στέγασης και το Ελάχιστο Εγγυημένο Επίδομα (ΕΕΕ)!
Το υπουργείο ισχυρίζεται πως ο νέος κανονισμός λειτουργίας που επιβάλλεται έχει “ως στόχο την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (bullying)”. Το “bullying” στη νεολαία το γεννά το ίδιο το σύστημα, αλλά και ο εργασιακός και κοινωνικός μεσαίωνας που η ίδια η κυβέρνηση έχει επιβάλει. Αντίθετα, στην ουσία του, ο νέος κανονισμός λειτουργίας είναι ωμός εκφοβισμός της κυβέρνησης απέναντι σε γονείς, σε αγωνιστές μαθητές. στις λαϊκές οικογένειες. Η κυβέρνηση θέλει να θωρακιστεί απέναντι στους αγώνες μαθητών και εκπαιδευτικών, απέναντι στην απεργία και στην κατάληψη. Για αυτό και θέλει να χτίσει σχολεία όπου θα επικρατεί ασφυκτικό κλίμα εντατικοποίησης και αυστηρής πειθάρχησης για τους μαθητές. Για να μην μπορούν οι μαθητές να σηκώσουν κεφάλι και να αντισταθούν απέναντι στους ταξικούς φραγμούς που επιβάλλουν στην εκπαίδευση (ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων αλλά και το Εθνικό Απολυτήριο που ήδη σχεδιάζει το υπουργείο).
Στόχος όλων των παραπάνω μέτρων είναι να κατασταλούν τα δίκαια μέσα πάλης των μαθητών, η αποχή, η κατάληψη, η διαδήλωση. Το ίδιο προσπαθείται και για τους εκπαιδευτικούς μέσα από την αξιολόγηση και τις πειθαρχικές, ποινικές διώξεις εις βάρος αγωνιστών εκπαιδευτικών, που ήδη δρομολογούνται. Φραγμό στα σχέδια της κυβέρνησης πίσω από το νέο κανονισμό λειτουργίας θα βάλουν οι μαθητικοί αγώνες, οι μαζικές απεργίες και διαδηλώσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και η ουσιαστική λειτουργία και διεκδικήσεις των συλλόγων γονέων.